Er zal maar ‘communicatieadviseur’ op je kaartje staan. Dat is bijna net zo erg als dat er ‘P&O-adviseur’ of, nog erger, ‘verzuimadviseur’ op je visitekaartje staat. Je opdrachtgevers denken meteen te weten waar je van bent. Lees hier Shirine haar eerste column in het tijdschrift communicatie getiteld ‘Jezelf opnieuw uitvinden’. Het tijdchrift communicatie wordt uitgegeven door Adfogroep.
Wanneer ik mij herinner aan de toekomst zie ik vooral Star Trek, ontmoetingen met andere levensvormen en met paralelle werelden, interplanetaire ontwikkeling.
In het heden stelt de toekomst niets meer voor, reisjes van 10 minuten in gewichtloze toestand rond de aarde voor wat rijke zakenmensen en acteurs, dat zijn de dromen, dat is de toekomst van de ruimtevaart, dat is wat bij ons past.
De interplanetaire ontmoetingen met andere ,nog vreemdere, culturen, dat hoort niet bij ons, dat is iets van de elite van dit universum, bah!