Quirine: “Ik hou ervan om samen met mensen te puzzelen die vastzitten in een vraagstuk en hen vanuit een onverwacht perspectief naar hun vraagstuk te laten kijken. Dat doe ik met scherpte en met mededogen, wetende dat ik in die context ook vatbaar zou zijn voor die disfunctionele patronen.
In mijn werk als interventiekundige, komen mijn talige kant en mijn creatieve kant samen. Talig door mijn studie Nederlands en ervaring als communicatie adviseur. Creatief door mijn regie-opleiding en mijn ervaring met theatermaken, waar ik ook het observeren en het gevoel voor (sub)tekst heb ontwikkeld. Ik breng lichtheid door mijn gevoel voor humor, maar ga serieus met het vakmanschap om.
Ik kan er enorm van genieten als mensen zich zo ontwikkelen dat zij zelf in staat zijn om hun vraagstukken aan te pakken. Dit heb ik zowel bij de leidinggevenden en teams waarmee ik werk, als bij de deelnemers van de Leergang Interveniëren met Passie en Precisie. In deze opleiding ben ik sinds 2016 leerbegeleider. Mooie bijkomstigheid is, dat door het geven van de opleiding het vak voor mij ook steeds meer gelaagdheid krijgt.
Ik heb zelf de LIPP gevolgd in 2012, nadat ik de tweejarige opleiding Interventiekunde had afgerond bij Wick van der Vaart in Amsterdam. Ik ben bijzonder dankbaar dat ik door hem en Shirine in aanraking ben gekomen met het mooie interventiekundige vak, zoals zij dat mede hebben vormgegeven.”
Meer informatie over Quirine vind je hier.
Het huis was veelzijdig
Het had bijvoorbeeld een voorkant
En een achterkant
En maar liefst twee zijkanten
Ja, veel zijkanten had het huis
Het had geen dak
Het huis had een deksel
Het huis had geen deuren
Het deksel was een deur
Het huis had geen ramen
Het had wel gordijnen
En kozijnen
Het was ook een goed geïsoleerd huis
Het was ook goed geïsoleerd
Er lag stof in het huis
En een vergeten bouwvakker